אורח חיים דיגיטלי

תפוח מפתחת תכניות ופרויקטים לקהלים שונים העושים את צעדיהם הראשונים או הבסיסיים בעולמות טכנולוגיים. 

אנו מסייעים לחסרי אוריינות דיגיטלית, לשנות את מציאות חייהם באמצעות שימוש מושכל בכלים טכנולוגיים

תפוח מפתחת תכניות ופרויקטים לקהלים שונים העושים את צעדיהם הראשונים או הבסיסיים בעולמות טכנולוגיים. העמותה נעזרת ברשת מרכזי הידע הטכנולוגיים שלה הפרוסים ברחבי הארץ בשיתופי פעולה עם רשויות וגופים שונים מהמגזר הציבורי והעסקי.

אנו מסייעים לאוכלוסיות חסרות אוריינות דיגיטלית אזרחים
ותיקים, קהלי רווחה, דורשי תעסוקה ועוד, לשנות את מציאות חייהם באמצעות שימוש מושכל בכלים טכנולוגיים והקניית ידע ומיומנויות דיגיטליות יומיומיות, ובמטרה לשפר את איכות חייהם ולחזק את היכולת שלהם לצרוך שירותים דיגיטליים במגוון תחומים.

בנוסף, אנו פועלים עבור אוכלוסיות בעלות מוגבלויות פיזיות, שכליות וקוגניטיביות, ומעבירים להם קורסי אוריינות דיגיטלית בדגש על מיומנויות תעסוקתיות, במטרה לאפשר למשתתפים להשתלב בעולם התעסוקתי הדיגיטלי של ימינו, ובדגש על מיומנויות יומיומיות שיאפשרו להם לגשר על הפערים הדיגיטליים.

קו הסיוע מתחברים

עמותת תפוח נרתמה למאמץ הארצי למציאת מענה איכותי ורלוונטי לאזרחים חסרי אוריינות דיגיטלית ופיתחה יחד עם שותפיה, עם פרוץ משבר הקורונה את קו הסיוע “מתחברים”

מתחברים” מעניק סיוע טלפוני בנושאים טכנולוגיים. במסגרת הפעילות, עשרות מתנדבים מעניקים סיוע טלפוני אישי, בהתאם לצרכיו של כל פונה. הסיוע ניתן במגוון תחומים טכנולוגיים, החל מעזרה במילוי טפסים באינטרנט, שימוש באפליקציות כמו WhatsApp ו-Zoom, עריכת קניות מרחוק ושימוש בתוכנות למידה מרחוק. המיזם הוא מענה ייחודי וחדשני שפותח בתחילת משבר הקורונה מתוך צרכים שעלו מהשטח. בהתאם להיכרות המעמיקה של העמותה עם קהלי היעד השונים ונוכח הביקוש הגדול הקו ממשיך להיות פעיל עד היום.

קו הסיוע מעניק מענה ב-5 שפות שונות לאלפי ישראליות וישראלים בכל שנה.

שותפינו לתכנית: המשרד לשוויון חברתי, וחברת בזק.

מיזם המאה באוריינות דיגיטלית

עמותת תפוח שמה לה למטרה לצמצם את הפער הדיגיטלי, ובאמצעותו לשפר את החיים של התושבים בפריפריה החברתית גאוגרפית, באמצעות הקניית מיומנויות וכישורים דיגיטליים, והעלאת המודעות לתועלות העולם הדיגיטלי וליישומו בחיי היום-יום.

מטרת מיזם 100 באוריינות דיגיטלית, המתבצע בשיתוף מערך הדיגיטל הלאומי, היא לשפר את איכות החיים של תושבים ותושבות בגילאי 18 ומעלה, חסרי אוריינות דיגיטלית ו/או עם אוריינות דיגיטלית בסיסית, בדגש על החברה הערבית, החרדית ואזרחים ותיקים.

התכנית מתבצעת באמצעות חשיפה והקניית מיומניות וכישורים דיגיטליים באחד או יותר משמונה תחומי החיים הבאים: תעסוקה, צרכנות, פיננסים, חברה ותקשורת, בריאות ומיצוי זכויות, פנאי ובידור ולמידה דיגיטלית. הפעילות מתקיימת ב- 33 רשויות מקומיות ברחי הארץ.

 

הכשרות ותהליכים דיגיטליים ארגוניים

תפוח שמה לעצמה לייצר מערך של תהליכי הכשרות דיגיטליים רוחביים בקרב עובדים ומנהלים במגזר הציבורי והעסקי, שמטרתן לקדם, לייעל ולשפר את היכולות הטכנולוגיות של העובדים לטובת מענה מקצועי ומדויק למקבלי השירות.

במסגרת ההכשרות המבוצעות בתחום זה מתבצעים תהליכים מבוססי תוצאה המוגדרת על ידי הארגון, קידום יכולות ארגוניות לקליטת טכנולוגיות חדשות ועבודה נכונה עם Data, עידוד לקבלת החלטות מבוססות נתונים, שיפור התקשורת הפנים החוץ ארגונית, וייעול תהליכי העבודה בארגון. בנוסף, אנו מבצעים גם הכשרות של שגרירים דיגיטליים – עובדים בעלי רמת אוריינות דיגיטלית גבוהה ומוטיבציה לקידום תחום הדיגיטל במקום העבודה, המקבלים הכשרות וליווי לכל אורך התהליך, במטרה לתת מענה טכנולוגי לכלל העובדים, לתמוך בתהליכי הייעול הטכנולוגיים, ולקדם את יוזמות העובדים והמנהלים גם בסיום התהליך.

תכנית רווחה דיגיטלית הפועלת משנת 2018 בישובים רבים בארץ בינהם: אשדוד, אשקלון, בני ברק, חולון, חיפה, מודיעין עילית, נצרת, עפולה, רהט ורמלה. החל משנת 2022 אנו פועלים גם בבאר שבע, בת ים, דימונה, כרמיאל מזרח ירושלים, סכנין, עכו וראשון לציון.

שותפינו לתכנית: משרד הרווחה והביטחון החברתי, ישראל דיגיטלית וג’וינט אלכא.

מיזם מחוברים לחיים

בתכנית “מחוברים לחיים” בשיתוף קרן מיראז’, אנחנו מעניקים לאזרחים בני הגיל השלישי בכל רחבי הארץ, ידע וכלים לשימוש יעיל בטלפון החכם. 

התכנית מאפשרת גישור על הפערים הטכנולוגיים הקיימים בקרב אזרחים ותיקים, סיוע להם להפוך להיות עצמאיים ופרודוקטיביים יותר, ולחבר ולקרב בין המשתתפים בתכניות לבין הסובבים אותם בחיי היומיום, ולחזק את הקשרים המשפחתיים והחברתיים שלהם.

הקורסים מתקיימים באופן פרונטלי בפריסה ארצית ובהתאם לביקוש, ואורכם 6 מפגשים.

שותפינו לתכנית: קרן מיראז’

דילוג לתוכן