אורח חיים דיגיטלי

תפוח מפתחת תכניות ופרויקטים לקהלים שונים העושים את צעדיהם הראשונים או הבסיסיים בעולמות טכנולוגיים. 

אנו מסייעים לחסרי אוריינות דיגיטלית, לשנות את מציאות חייהם באמצעות שימוש מושכל בכלים טכנולוגיים

תפוח מפתחת תכניות ופרויקטים לקהלים שונים העושים את צעדיהם הראשונים או הבסיסיים בעולמות טכנולוגיים.העמותה נעזרת ברשת מרכזי הידע הטכנולוגיים שלה הפרוסים ברחבי הארץ בשיתופי פעולה עם רשויות וגופים שונים מהמגזר הציבורי והעסקי.

אנו מסייעים לחסרי אוריינות דיגיטלית, ביניהם אזרחים ותיקים, הורים וילדים, קהלי רווחה, דורשי תעסוקה ועוד, לשנות את מציאות חייהם באמצעות שימוש מושכל בכלים טכנולוגיים, ובמטרה להביא לשיפור באיכות חייהם ולחיזוק היכולת שלהם לצרוך שירותים דיגיטליים במגוון תחומים. בנוסף, תפוח לוקחת חלק ביוזמה הלאומית "מתחשבים" – לאיסוף, השמשה וחלוקה של מחשבים משומשים-משודרגים. פער דיגיטלי משפיע על יכולתם של ילדים לסיים את הלימודים התיכוניים, לרכוש השכלה גבוהה, להשתלב בשוק התעסוקה ולהבטיח עתיד כלכלי יציב, וזו ההזדמנות של כולנו לסייע ולסגור את הפער הדיגיטלי בישראל.

קו הסיוע  מתחברים

עמותת תפוח נרתמה למאמץ הארצי למציאת מענה איכותי ורלוונטי לאזרחים חסרי אוריינות דיגיטלית ופיתחה יחד עם שותפיה, עם פרוץ משבר הקורונה את קו הסיוע "מתחברים"

""מתחברים" מעניק סיוע טלפוני בנושאים טכנולוגיים. במסגרת הפעילות, עשרות מתנדבים מעניקים סיוע טלפוני אישי, בהתאם לצרכיו של כל פונה. הסיוע ניתן במגוון תחומים טכנולוגיים, החל מעזרה במילוי טפסים באינטרנט, שימוש באפליקציות כמו WhatsApp ו-Zoom, עריכת קניות מרחוק ושימוש בתוכנות למידה מרחוק. המיזם הוא מענה ייחודי וחדשני שפותח בתחילת משבר הקורונה מתוך צרכים שעלו מהשטח, ובהתאם להיכרות המעמיקה של העמותה עם קהלי היעד השונים ונוכח הביקוש הגדול ממשיך להיות פעיל עד היום.

קו הסיוע מעניק מענה בשש שפות שונות לאלפי ישראליות וישראלים בכל שנה.

שותפינו לתכנית: המשרד לשוויון חברתי, workaway

הכשרות ותהליכים דיגיטליים ארגוניים

תפוח שמה לעצמה לייצר מערך של תהליכי הכשרות דיגיטליים רוחביים בקרב עובדים ומנהלים במגזר הציבורי והעסקי, שמטרתן לקדם, לייעל ולשפר את היכולות הטכנולוגיות של העובדים לטובת מענה מקצועי ומדויק למקבלי השירות.

תפוח שמה לעצמה לייצר מערך של תהליכי הכשרות דיגיטליים רוחביים בקרב עובדים ומנהלים במגזר הציבורי והעסקי, שמטרתן לקדם, לייעל ולשפר את היכולות הטכנולוגיות של העובדים לטובת מענה מקצועי ומדויק למקבלי השירות.

במסגרת ההכשרות המבוצעות בתחום זה מתבצעים תהליכים מבוססי תוצאה המוגדרת על ידי הארגון, קידום יכולות ארגוניות לקליטת טכנולוגיות חדשות ועבודה נכונה עם Data, עידוד לקבלת החלטות מבוססות נתונים, שיפור התקשורת הפנים החוץ ארגונית, וייעול תהליכי העבודה בארגון. בנוסף, אנו מבצעים גם הכשרות של שגרירים דיגיטליים – עובדים בעלי רמת אוריינות דיגיטלית גבוהה ומוטיבציה לקידום תחום הדיגיטל במקום העבודה, המקבלים הכשרות וליווי לכל אורך התהליך, במטרה לתת מענה טכנולוגי לכלל העובדים, לתמוך בתהליכי הייעול הטכנולוגיים, ולקדם את יוזמות העובדים והמנהלים גם בסיום התהליך.


במסגרת תחום זה מתקיימת תכנית רווחה דיגיטלית שהחלה את פעילותה בשנת 2018 באשדוד, אשקלון, בני ברק, חולון, חיפה, מודיעין עילית, נצרת, עפולה, רהט ורמלה. בשנים 2022-23 נפעל גם בבאר שבע, בת ים, דימונה, כרמיאל מזרח ירושלים, סכנין, עכו וראשון לציון.

שותפינו לתכנית: משרד הרווחה והביטחון החברתי, ישראל דיגיטלית וג'וינט אלכא.

תפוח שמה לעצמה מטרה לענות על אתגר פערי האוריינות הדיגיטלית במדינת ישראל, שבמסגרתו לכ-1.3 מיליון אזרחים בגילאי 18 ומעלה חסרים הידע, הכלים והמיומנויות בכדי להשתמש בפלטפורמות דיגיטליות בסיסיות לקיום אורח חיים יעיל, נגיש ופשוט, תוך שימוש בכלים דיגיטליים. 

 

הסדנאות והקורסים בתחומי אוריינות דיגיטלית מתמקדים ב-7 תחומי חיים המרכיבים יחד את האזרח הדיגיטלי: בריאות מקוונות, מיצוי זכויות, פיננסים, צרכנות נבונה, תעסוקה, פנאי ובידור ותקשורת, ושמים דגש על היכרות עם יישומי מחשב בסיסיים, היכרות עם הטלפון החכם, הכנה לסביבת תעסוקה דיגיטלית, למידה בין דורית ופיתוח מיומנויות טכנולוגיות.  

במסגרת תחום זה מתקיימות תכניות מרובות ביניהן תכנית מחוברים לחיים, באמצעותה עמותת תפוח מסייעת לאזרחים ותיקים להיכנס לעולם הדיגיטלי החיוני, 

מחוברים לחיים

פרונטלי

6 מפגשים

פעמיים בשבוע

עמותת תפוח מסייעת לאזרחים ותיקים להיכנס לעולם הדיגיטלי החיוני

הכשרות פרונטליות המתקיימות ברחבי הארץ בנושא היכרות עם הטלפון החכם, התאמת השימושים בו לגיל השלישי ולמידה של מגוון אפליקציות שימושיות. 

התכנית מתקיימת בשיתוף קרן מיראז'.